Flytt pa ingang!

Hej alla darute! Nu har forsta manaden gatt har! Det som har hant sedan jag skrev sist ar att jag och Minna har jobbat pa ett dagis, Happy home, inne i Swedru. Och imorgon flyttar vi till Senya ute pa kusten och ar dar tiden ut. Kommer bli jattebra, och jag ar astaggad pa att fa flytta dit! Det ar ett barnhem med 19 barn, sa det kommer bli riktigt bra! Jag ar sa glad och tacksam att jag har Minna har nere, tror fan inte att jag hade klarat av att vara har ensam.. Sa det ar sjukt skont att jag har henne har!

Det som har hant pa djursidan sedan sist ar:
Har granslat en krokodil (!!!), har varit nara att trampa pa en green mamba, har varit i en monkeyvillage dar det var massa olika sorters djur, jag har haft en insekt lika stor som min hand sittandes pa mitt huvud utan att jag visste om det, men nar jag skulle dra handen genom haret kannde jag den! Och sist men fan inte minst, i forrgar natt vaknade jag vid 2 tiden av att det rorde sig inne i min kudde! PANIK!! Kaste ivag kudden och la mig i fosterstallning och trodde jag skulle do... hahaha! Jag sov inte mer den natten kan jag ju saga, vill fan inte veta vad det var for ackligt javla djur som lag inne i min kudde!

I denna helgen har vi varit i Cape Coast igen. Igar var vi pa Afrikas storsta och aldsta slavfort, och idag var vi pa ett slavfort som ar byggt utan svenskar. I forra helgen var vi pa Hans Cottage och pa monkeyvillage, och alla andra helger ar planerade med safari uppe i norra Ghana, Vandring i regnskog for att sedan komma till vastafrikas storsta vattenfall, och sa ska vi till nagra andra sol och bad stallen! Kanns skont att ha alla helger uppbokade. Det ar sa skont att fa ett avbrott varje helg och fa komma bort lite och tanka pa annat.

Nu innan vi gick hit till internetcafeet sa kakade vi pa en resturang, da kom det fram en mork man, men som pa brytande svenska fragade om vi var fran Sverige. Han var fran Nigeria med hade bott i sverige i fem ar, sa lagger han kommentaren "Svenska tjej is the grej" hahaha! Kul att for en gangs skull traffa nan som inte ar sjukt pa. Jag ar sa javla trott pa alla som skriker obroni (som betyder viting) efter en vart man an gar, alla som ska dra i en en och ta pa en, alla som ska prata med en eller skrika pa en. Inte en javla meter eller sekund far man fri. Och innan fick jag bilden av att alla har skulle vara sa valkmonande osv, men nee. Alla kollar argt pa en, skriker natt efter en, eller drar en kommentar pa Twi om en sa alla runt om borjar asgarva at en och peka och skrika... Orkar inte, blir bara sa javla irriterad. Nu vet man ju hur det ar att vara mobbad, haha. Tur att vi vita har varandra har.. haha! Tanker bara pa hur det hade varit i Sverige, om alla vita hade borjat skrika neger efter dom morkhyade, och skrikit argt efter dom. Vi har ju tilloch med blivit jagade i bilen liksom.. Vad hade hant om vi gjort sa mot de morka i Sverige? Men jaja, har ju borjat vanja mig vid det, men kommer nog aldrig bli helt van vid det..

Men det var nog allt jag hade och saga har, vi hors snart igen!

Kommentarer
Postat av: Minnas Mamma

Hej Anna! Kul att läsa din blogg oxå.Det är verkligen häftigt vad ni får vara med om, allt från efterhängsna killar, krokodiler, mambor o dyl.Och du! Hade det med krypet i håret hänt Minna hade hon nog dött,Så ta väl hand om henne. Gott att ni har varann. Hoppas det blir bra på det nya barnhemmet och sköt om er, Kram Minnas mamma

2011-11-01 @ 22:59:44
Postat av: Anonym

Hej! Jaa, det ar verkligen annorlunda fran hur det ar hemma i Sverige! Haha, Minna ar inte radd for natt om man jamnfor med mig, jag ar radd for alla djur harnere! Men jag ska gora mitt basta och se efter henne, haha :)Och det nya barnhemmet ar jattebra! Kram

2011-11-02 @ 16:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0