Mum's care children home

Hej och Halla igen! Nu rullar tiden ivag har! Nu har Jag och Minna flyttat, och det ar saaa mycket battre! Och barnen ar saa mysiga och goa! Som rubriken avslojar, sa heter det nya barnhemmet Mum's care children home. Vi ar just nu 4 volontarer, och sa ar det en vuxen, Agnes, som bor pa barnhemmet. Men hon lagar mest bara maten och sa. Sedan ar det en tjej pa 24 ar som heter Cecilia som ar pa barnhemmet pa dagarna med. Men det ar forst och framst volontarerna som tar hand om barnen. Vi bor pa barnhemmet, vi delar rum med moss och odlor, MYSIGT! Haha. Det ar jag och Minna som bor pa barnhemmet, och sen ar aven Isabel och Evelina dar, men dom bor inte pa barnhemmet. Imorgon ska det komma 3 nya volontarer fran Tyskland, Schweiz och Holland! Pa dagarna har vi skola med barnen, mest engelska och matte. Och sen vid 2 ar skolan slut och da ar det bara att vara och leka med barnen resten av dagen. Sa ja, tiden rullar pa. Pa fredag aker vi upp till norra Ghana och aker pa safari. Bussresa pa sammanlagt 40 timmar, blir roligt, heheh.

Imorgon far jag forhoppningsvis ett brev fran Asien och Fanny, och ett paket fran mamma, pappa och Sverige med minneskort till kameran och svenskt losgodis och marabou, langtar inte liite efter godiset, haha!

Men jag saknar Sverige! Saknar riktig el, rinnande vatten, toalett, kunna spola, duscha, riktig mat osv osv.. Kunna kanna sig ren, det ar verkligen helt javla omojligt har! Svetten rinner konstant, man ar smutsig och luktar illa! For nagra veckor sen hade jag en fin dag nar en unge pa morran kisade pa mig, pa formiddagen satte jag mig i bajs och pa eftermiddagen spydde en unge pa mig, hahaha! Men det ar skont!

Imorgon ska vi ta med barnen till stranden, dom verkligen alskar det! Vi var dar i forra veckan med dom ocksa. Dom sager varje dag "tomollow beach?" haha, sa sota! Sa imorgon nar det ar Evelinas sista dag gar vi ner med dom. Dom badar sa gott det gar bland vagorna, det ar sjukt stromt har sa man far halla koll pa dom, och sigsjalv hela tiden. Det ar 19 barn i aldrarna 1-11, pa ett ungefar, Ingen vet ju exakt hur gamla barnen ar, men pa ett ungefar. Eva, som ar drygt 3-4 ar, ar min lille gullunge, sa sot och sa charmig. Hon ar alltid glad och skrattar! Aven Pius, som ar drygt 5-6 och har down syndrom, ar saa gossig, han ar verkligen sa underbar, eller assa alla barnen ar ju det, men aa ni fattar! haha.

I helgen som var sa akte jag, Minna, Maja och Jossan till Koforidua och till Hohoe. I Hohoe var vi och kollade pa vastafrikas storsta vattenfal och vandrade i regnskog. Det var riktigt fint, kanske inte som niagarafallen, men anda fint liksom, och det var skont att fa ga i regnskog(!!) Kommer fran varldens lataste person som hatar allt som har med motion att gora... haha. Men det var faktiskt skont att fa rora lite pa sig. (Hoppas att pappa blir stolt over mig nar jag skriver detta, hahaha)

Men jaaa, nu har jag nog inte sa mycket mer att tillagga, vet inte nar jag kan skriva igen, men nan mer gang blir det nog. Kan forhoppningsvis fa upp lite bilder med :) Ha det fiiiint! Hejdooo

Kommentarer
Postat av: Maria

Du, det där paketet är allt från din kära syster med!!;)

Men det är jättekul att höra från dej låter som det är bra. , det kul att ha lite sovsälskap av möss och ödlor. Ska nog skaffa några och släppa in i ditt rum när du kommer hem så du känner dig riktigt som hemma.

Ha det bra och ta hand om dej och glöm inte att ta massa kort när ni är på safari!!!

Puss & kram

2011-11-09 @ 17:45:04
Postat av: Anna

Haha, ja ar det dig jag ska skylla pa for att det inte kommer fram da? hehehe. Nee, men det har visst blivit fel, eller aa, paketet har kommit bort.. saatteeeh, jag far klara mig utan minneskort och godis. Sa jag kan inte ta bilder pa safarit heller eftersom minneskorten ar fulla. Forklaringen jag fick nar dom var borta var "Ghana is a country full of trouble and problems" haha. Nee, jag klarar mig med ackeldjuren har, jag bor ju med goa kackerlackor och spindlar med, sa jag klarar mig nog utan nar jag kommer hem :) Puss och kram!

2011-11-12 @ 10:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0