Ett sista inlagg fran Afrika

Jag som hade tankt lagga ut en massa bilder idag, glomde saklart kameran.. Sa alla bilder kommer jag lagga ut nar jag har kommit hem. Sist gang jag skrev satt jag uppe i norr och vantade pa bussen som skulle ta oss till Accra, efter 9 timmars vantan gick vi pa bussen vi trodde skulle vara bekvam och frasch, men mots istallet av den sunkigaste ackligaste bussen som nagonsin funnits (och jag ar fan inte krasen harnere nar man ar van vid att sitta ihoptrangd i en knappt hel trotro) Men denna bussen var verkligen sa javla acklig. Skont att man bara skulle spendera dom 14 narmsta timmarna i den.. hehe. Jaja. Det gick anda hyffsat, busschaffuorer korde bara i diket nangang och sa, men jaja... Haha.  Sedan har vi bara varit pa barnhemmet resten av tiden fram tills i mandags. Vi har vart pa stranden, vi har gjort armband, barnen har fatt tattueringar, vi gav ut typ "presentpasar" till barnen med grejer som vi hade kopt med oss till dom. Sa alla barnen fick varsin pase med typ ett gosedjur/leksak, dockor, sapbubblor, jojo, frisbee, fotboll eller annan boll, hopprep, tattueringar ballonger, godis, kakor dricka osv osv. Det tyckte dom var jattekul! Jag gav aven Agnes lite klader och en hartrimmer som hon kan anvanda pa barnen istallet for att raka eller klippa dom, sa blir det lattare och mindre smartsamt for dom. Sa vi har bara haft det mysigt och bra med barnen. Sa i mandags sa vi hejda till Agnes och barnen, kanndes konstigt och sorgligt, men samtidigt skont att veta att jag snart far komma hem till Sverige. Men kommer sakna barnen jattemycket! 

Sa i mandags da sa akte vi tidigt pa morran for att komma fram i tid till Turtle beach och Green turtle lodge. Vi har bara hort en massa bra saker om det stallet sa vi hade hoga forvantningar och trodde det skulle bli skitbra.. Meeen, vi akte darifran efter tredje natten, vi klarade fan inte av mer.. Okej, stranden var den finaste vi har sett har, men fan resten av stallet var fan skit! Vi bodde i hyddor med halmtak. Det forsta vi ser nar vi kommer in ar musbajs pa sangen, och senare nar vi kom tillbaka fran starnden lag dar nytt musbajs, man hor alla moss som bor uppe i taket, dom skrek och sprang runt, hur jaaavla mycket somhelst, sen hade vi aven 4 odlor som bodde inne i rummet och vi hade kackerlackor och maskar. Hela hotellet delade pa tre duschar, varav man sjalv delade duschen med odlor, som mest var det 4 odlor inne i duschen samtidigt som mig. Hade nog kunnat klara mig att fa vara sjavl inne i duschen.. Sjalva stallet kryllade av stora och sma ackelodlor! Men varst var fan mossen! Alla tre natter vi var dar kunde ingen av oss 4 sova, mossen skrek hur javla mycket som helst och sprang runt uppe i taket sa man inte kunde sova, och pa morran hade man halmspan pa sig som hade ramlat ner fran taket dar dom sprang runt. Mysig, eller..? Pa natten nar det regna sa regnade det in ocksa, sa neee, sadar javla underbart var det fan inte dar! Toaletterna, som var utedass, var sadar halvgoa, ni kan ju tanka hur det luktar i den varmen nar det ligger dar.. haha fyfan! Aven toaletten kryllade av djur.. Sa ja, vi akte darifran efter tre natter och nu sa befinner vi oss i Cape coast istallet. Och imorgon sa aker jag och Minna till Accra.

Sa snart ar jag hemma i Sverige igen! Ska bli skont, men kommer somsagt att sakna barnen! Meeen alla hemma vager tyngre och saknaden efter mina nara och kara (naw) ar storre an storst! Men nar jag ar hemma gor jag ett sista inlagg med en massa bilder fran dessa manderna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0