BILDER

Hej alla därute! Nu är jag hemma! Känns riktigt skönt, men jag saknar alla mina små barn nere i Ghana. Nu såhär i efterhand käner jag att det verkligen var så värt det, det kanske låter klyschigt, men jag har verkligen fått perspektiv på saker och ting. Vi är så lyckligt lottade som har det så bra som vi har det. Vi har mat, vi har el, vi har rinnande vatten, vi har en FAMILJ. Vi har folk runt om oss som bryr sig om oss. Detta är saker som vi tar helt förgivet, vilket vi inte borde göra. Folk runtom i världen skulle bara kunna drömma om att ha ett liv som vi, medans vi håller på att klaga på saker som att maten är äcklig, det är för kallt ute, det går bara dåliga pogram på TV osv. Vi borde verkligen tänka efter ibland att vi har det faktiskt så bra som det bara går att ha.

Men här kommer iallafall ett inlägg med en massa massa bilder från mina månader i Ghana, just nu när jag håller på att göra detta inlägget sitter jag och lyssnar på Musikhjälpen, har lyssnat på det HELA tiden i 6 dagar nu, haha. Det är så sjukt bra! Och jag hoppas att alla skänker någonting! Det är så sjukt viktigt och det gör så jävla stor skillnad, det går inte att fatta hur stor hjälp det ger med bara en hundralapp. Så SNÄLLA, skänk pengar till alla som behöver det, till alla som inte har haft samma tur som vi att födas i ett i-land.






 Några ungdommar som spelar fotboll, undra vad svenska ungdommar hade sagt om dom hade fått spela på en sånhär plan?


Eller vad en svensk hade sagt om att bo såhär?


På introduktionsveckan i Accra lagade vi afrikansk mat


Domma barnen hade aldrig sett vita människor förut, och dom var livrädda för oss, haha! Men efter en stund och efter lite övertalan från våran chaffuör vågade sig tre av dom fram till oss.


Nobo, Mefia och Linda. Mina tre små älsklingar från Nyamekye orphanage


Lille Linda


Jag och Zoey. Lilla Zoey som jag skrev om i början på min blogg, som var sjuk och som tyvärr inte kom att överleva. Att livet kan vara så jävla orättvist. Det är sjukt, och man känner sig så handlingsförlamad. Känslan man fick när vi fick veta att hon var sjuk och inte skulle överleva, vadfan gör man? Hade hon haft turen som vi, att födas i ett i-land, hade hon förmodligen kunnat få den sjukvård som hon hade behövt för att överleva. Somsagt, livet är så sjukt orättvist ibland


På Hans cottage och klappade en krokodiljävel. När man hade satt sig där brevid fick man höra "ja, nudda inte svansen bara, då biter han" NEJ, jag var inte rädd! Eller..?


Söte! På Happy home, i Swedru


Grace och Ben hade sytt upp varsinn afrikansk klänning till mig och Minna. Söta? Ja. hehehe


Brevid Elmina castles, som var afrikas största och äldsta slavfort


Vi käkade kakaofrukt, var ungefär som att äta på en snigel


Eva borstar tänderna


Efter vandring i regnskog kom vi fram till Wli waterfalls som är västafrikas stösta vattenfall


Varje gång vi kom hem till barnhemmet efter att ha vart borta, så sprang alla ungar mot oss så fort som fick syn på oss


Saknar! fast, näe, jag gör nog inte det...


På safari uppe i norra Ghana


En gång i veckan gick vi till stranden med barnen. Deras stående fråga VARJE dag var "Tomollow beach??"


Jag och fina Eva på stranden


Nöjda barn när dom fick tattueringar


Nöjd eva


Barnen får sina presentpåsar av mig och Minna


En församling kom och skänkte massa mat till barnhemmet


Jag och Eva


Haha, velungarna Grace och Eva




hahaha, Grace



Mefia




Zoey hjärtat


Fina Linda


















Ken, våran värdfamiljs söta son


Ben, våran värdpappa


jag, Ken och vår värdmamma Grace



haha, Eva och Grace


Söta Joel


Tetteh, Joel och Eva



Eva och Rita











Skola med barnen





Dags att bada!


Agnes sitter i köket och lagar mat till oss










Kommentarer
Postat av: fanny

helt otroligt fina bilder!!! sa nyfiken pa att fa hora alla vackra (och inte vackra) historier kring resan!!! miss u honey <3

2011-12-18 @ 14:37:20
Postat av: Anna

Åååh Fanny! Om bara några jävla dagar ses vi! Fyfan vad jag längtar!Då vill jag höra allt om alla kineser! PUSS

2011-12-18 @ 15:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0